چگونه یک لپ‌تاپ ارزان‌ قیمت بخریم؟ | ۱۰ قابلیت لپ‌تاپ‌ که هنگام خرید می‌توان از آن‌ها صرف نظر کرد
نوشته شده توسط : ساحل

با پروا به آشفته بازار نرخ ارز و وضعیت بد بازار لوازم آی‌تی در کشور، این ایام توان خرید یک لپ‌تاپِ همه چیز تمام برای اکثر افراد بسیار دشوار شده است. با این حال اگر بودجه شما بسیار است، می‌توانید پردازنده قوی‌تر، کارت گرافیک بهتر و مقدار حافظه اکثریت را در خرید لپ‌تاپ لحاظ کنید؛ ولی اگر بودجه شما برای همه این موارد کافی نیست، می‌توانید از ویژگی‌های که در ادامه این مقاله بیان می‌کنیم، در اثناء خرید صرف‌ عقیده کنید. در پیوستگی با دنیای‌ بازی همراه باشید.

۱) کیبورد با روشنایی پس‌زمینه

 

در صورتی که شما تایپ کردن را به چهره استاندارد آموخته باشید، لپ تاپ ارزان چی بخریم؟ نیازی به نور پس‌زمینه نخواهید داشت. حتی اگر تایپ کردن را استاندارد یاد نگرفته‌اید، با نوری که از صفحه نمایش روی کیبورد ساطع می‌شود می‌توانید کلیدها را به سادگی پیدا کنید.

بیشتر لپ‌تاپ‌های معمولی با کیبورد دارای روشنایی پس‌زمینه به فروش می‌رسند، ولی هنوز لپ‌تاپ های ارزان قیمت‌تری پیدا می‌شوند که این قابلیت را ندارد و یا برای افزودن این قابلیت پول اکثریت اخذ می‌کنند. به عنوان مثال، کمپانی لنوو برای اضافه کردن روشنایی پس‌زمینه در لپ‌تاپ مدل ThinkPad T460 مقدار ۳۰ دلار هزینه مازاد از خریدار گرفتن می‌کند.

۲) رزولوشن اغلب از ۱۰۸۰

 

لپ‌تاپ‌های با رزولوشن تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ معمولا full HD یا ۱۰۸۰p نامیده می‌شود. این مقدار از رزولوشن برای تمامی کارهای عادی کافی است. در هنگام خرید با انتخاب یک لپ تاپ full HD به راحتی می‌توانید در خرید لپ‌تاپ مورد نظرتان صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال، اختلاف بها لپ‌تاپ Dell XPS 13 با صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ و مدل سایر این لپ‌تاپ با همین مشخصات ولی صفحه‌نمایش لمسی و با روشنی ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰، چیزی نزدیک ۳۰۰ دلار است.

هیچ تردیدی نیست که نمایشگر با روشنی تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ یا ۳۸۴۰ در ۲۱۵۰ که ۴K نامیده می‌شود، عکس ها بهتری نمایش می‌دهد، اما در نمایشگرهای ۱۳، ۱۴ یا ۱۵ اینچی این تفاوت برای اغلب ملت قابل‌تشخیص نیست. لازم به بیان است که تعداد پیکسل اغلب در لپ‌تاپ باعث مصرف بیشتر برق باتری، و در نتیجه کوتاه شدن مدت سررسید شارژدهی می‌شود.

۳) پردازنده سری Core i7

 

اگر بودجه شما بسیار است، ما به شما رهنمود می‌کنیم لغایت از پردازنده Core i7 اینتل کاربرد کنید. در غیر این چهره پردازنده‌های سری Core i5 را به شما توصیه می‌کنیم، زیرا این سری از پردازنده‌ها بها متعادلی دارند و عملکرد آن‌ها نیز خوشنودی تقسیم است. هر چند، در اغلب موارد نیازی به به کارگیری پردازنده‌های سری Core i7 اینتل نیست.

اختلاف بها بین پردازنده های سری Core i7 و سری Core i5 زیاد بسیار است. به عنوان مثال، سرفیس پرو ۴ با پردازنده i7 مقدار ۳۴۹ دلار از سرفیس پرو با پردازنده i5 گران‌قیمت‌تر است.

درست است که پردازندهای سری Core i7 اینتل در اتمام پیشه های وزین پردازشی بهتر عمل می‌کنند، ولی چنانچه شما به این میزان پردازش احتیاج ندارید، می‌توانید از سری i5 کاربرد کنید و در خرید خویش صرفه‌جویی کنید.

۴) کارت گرافیک مجزا

 

اگر شما بازی‌های به‌روز را با بالاترین تنظیمات گرافیکی بازی نمی‌کنید و یا ویرایش فیلم یا کار گردآوری سه‌بعدی انجام نمی‌دهید، به کارت گرافیک مجزا احتیاجی ندارید. شدنی است در هنگام خرید به لپ‌تاپی برخورد کنید که دست شما را برای انتخاب بین کارت گرافیک انویدیا و یا ای‌ام‌دی مفتوح می‌گذارد. به عنوان مثال، مایکروسافت سرفیس بوک با کارت گرافیک زیر رده انویدیا حدود ۲۰۰ دلار گران‌قیمت‌تر از مدلی است که کارت گرافیک مجزا ندارد و از کارت گرافیک درونی اینتل استفاده می‌کند.

موضوع وقتی بدتر می‌شود که بدانید کارت گرافیک‌های پایین ردیف مشابه Nvidia 940MX یا AMD Radeon R7 M445 کمکی به دریافت فریم بالاتر در بازی‌ها نمی‌کنند. به عنوان مثال، لپ‌تاپ HP Spectre x360 با کارت گرافیک Nvidia 940MX با تنظیمات متوسط در بازی Rise of the Tomb Raider فقط ۱۵.۲ فریم خروجی به کاربر می‌دهد.





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: